پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4019
-
الف
+

انتشار فراخوان جایزه ادبی الوند

دبیرخانه جایزه ادبی الوند فراخوان این جشنواره را در دو بخش جایزه الوند و تندیس انجمن نقد ادبی منتشر کرد.

دبیرخانه جایزه ادبی الوند فراخوان این جشنواره را در دو بخش جایزه الوند و تندیس انجمن نقد ادبی منتشر کرد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسن گوهرپور با اشاره به اهمیت انجمن علمی نقد ادبی در جامعه فرهنگی و دانشگاهی گفت: این انجمن که شامل اعضای هیئت علمی و استادان صاحب نام است، معمولا با هیچ نهاد و موسسه علمی یا شخصی همکاری نمی‌کند و کمتر در کنار جوایز قرار می‌گیرند، این اتفاق برای ما بسیار باارزش است.

وی با اشاره به اینکه نقد ادبی بخش مهمی از ادبیات ایران را شکل می‌دهد و بسیار قابل توجه است، افزود: تا پیش از جایزه الوند، انجمن منتقدین جایزه مستقلی نداشتند و این جایزه اولین تجربه‌ای بود که این انجمن علمی، فرد یا افرادی را برای تقدیر برگزیند.

دبیر جایزه ادبی الوند، ادامه داد: تا پیش از این همه فعالیت‌های این انجمن در قالب‌های علمی و دانشگاهی شکل می‌گیرد اما ما پیشنهاد کردیم که با حضور در این جایزه در بخش‌های عمومی‌تر ادبیات حاضر شوند و نگاه عام‌تری به این موضوع داشته باشند و دکتر خدایار رییس انجمن نقد ادبی، برای عمومیت بخشیدن به فعالیت‌های انجمن تلاش ویژه‌ای دارد.

گوهرپور به استقلال روند داوری در دو بخش جایزه الوند و تندیس انجمن نقد ادبی اشاره کرد و گفت: این دو بخش به طور کاملا مجزا برگزار می‌شود و ما روند اجرایی آن را بر عهده داریم که در نهایت گروه داوری جایزه الوند از داوران انجمن ادبی جدا هستند و جایزه نهایی نیز جداگانه داده می‌شود. 

وی تاکید کرد: انجمن نقد در روزهای آخر نتایج داوری را به ما می‌دهد و بر اساس آن برگزیدگان را اعلام می‌کنیم.

گوهرپور در توضیح این که چرا اختتامیه در همدان برگزار می‌شود، بیان کرد: این یک همکاری عمومی است و ممکن است در آینده به این شکل نباشد اما امسال هم مراسم پایانی را در همدان خواهیم داشت.

**فراخوان جایزه ادبی الوند

در این فراخوان از تمام شاعران و ناشرانی که در زمینه انتشار کتاب شعر فعالیت دارند، خواسته شده است که سه نسخه از کتاب‌های چاپ اول خود را (که در سال 1397 خورشیدی در ایران منتشر شده)، برای دبیرخانه این جایزه بفرستند.

دبیرخانه اعلام کرده است که فرستادن کتاب را به منزله علاقه‌مندی به شرکت در رقابت جایزه ادبی «الوند» تلقی کرده و البته تنها کتاب‌های فرستاده‌شده در این رقابت شرکت داده خواهند شد.
طبق این فراخوان، جایزه ادبی «الوند» با شرایط و قواعد زیر فعالیت می‌کند:

- جایزه ادبی الوند به صورت خصوصی برگزار می‌شود و با نهادهای فرهنگی همکاری می‌کند.
- جایزه ادبی الوند در بخش قالب، سن، جنسیت، موضوع و … محدودیتی ندارد.
- مهلت فرستادن آثار تا پایان تیرماه 1398 خواهد بود.
- پس از داوری‌ها، یک مجموعه شعر در جایزه ادبی الوند به‌عنوان برگزیده معرفی و تندیس «کتاب سال شعر الوند» به شاعر آن اهدا خواهد شد.
- دومین تندیس جایزه ادبی الوند، مانند دوره نخست از سوی «انجمن علمی نقد ادبی ایران» به یکی از آثار رسیده - به انتخاب داوران انجمن - اهدا خواهد شد.
- برای مشارکت بیشتر و سهولت در ارسال، فقط شاعران (نه ناشران) در صورت تمایل می‌توانند فایل PDF کتاب را به صورت کامل (شناسنامه کتاب و جلد) به نشانی تلگرام Jayezehadabiealvand@ جایزه یا ایمیل jayezeyeadabiealvand@gmail.com بفرستند؛ با این شرط که اگر کتاب جزء نامزدها قرار گرفت، فرستادن نسخه کاغذی الزامی‌ است.
- در صورت ایجاد هرگونه پرسش و برای رفع ابهام می‌توانید از طریق تلگرام با آدرس Jayezehadabiealvand@ طرح موضوع کنید.
- اخبار از طریق کانال تلگرامی جایزه به آدرس @jayezeyeadabiealvand اطلاع‌رسانی خواهد شد.
آدرس دبیرخانه: تهران - خیابان آزادی- خیابان اسکندری جنوبی – تقاطع کلهر – پلاک 425 – طبقه 4 واحد 1
جایزه ادبی الوند از سال 1397 کار خود را آغاز کرده و اختتامیه دومین دوره آن در زمستان 1398 برگزار خواهد شد.

س ح/ س م

نظر شما
ارسال نظر